30 січня 2013
Протягом 2012 року до Нацдержслужби України та управлінь державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі надійшло 15847 звернень громадян. Безпосередньо до Нацдержслужби України надійшло 1694, в тому числі 1080 письмових звернень, з яких 1037 (96,1 %) індивідуальних та 43 (3,9 %) колективних, 42 на особистому прийомі та 572 під час проведення прямих телефонних ліній „Державна служба”.
Найбільше звернень надійшло з м. Києва – 233, що складає 21,6 % від їх загальної кількості. З Київської області надійшло 142 звернення (13,1 %), Донецької – 46 (4,3 %), Дніпропетровської – 43 (3,9 %) та Житомирської – 33 (3,1 %), АР Крим – 57 (5,3 %). Найменше – з Миколаївської – 12 (1,1 %), Тернопільської та Чернівецької – 13 (1,2 %), Кіровоградської – 15 (1,3 %), Волинської та Вінницької – 19 (1,7 %), Закарпатської – 20 (1,8 %), Івано-Франківської – 21 (1,9 %).
Найбільше письмових звернень надійшло до управлінь державної служби Головдержслужби України у м. Києві та Київській області – 256, АР Крим та м. Севастополі – 254, Донецькій – 167, Дніпропетровській – 148, Миколаївській – 145, Львівській – 136, Полтавській – 119, Запорізькій – 118, Луганській – 117 областях. Найменше таких звернень надійшло до управлінь у таких областях: Волинській – 42, Івано-Франківській – 56, Рівненській – 61, Закарпатській – 60.
Працівниками Управлінням державної служби Головдержслужби України в Чернігівській області протягом минулого року проведено 71 особистий прийом громадян, звернулись 232 особи. Проведено 86 прямих телефонних ліній „Державна служба”, звернулись 624 особи (як фізичні так і юридичні), надано 730 роз’яснень. Відповідно до графіку проведення спільних з правоохоронними органами телефонних ліній „Суспільство проти корупції” протягом року відбулося 12 таких ліній. Звернулись 97 осіб, надано 120 роз’яснень. Розглянуто 81 письмове звернення, з них безпосередньо від громадян – 22, від юридичних осіб – 59, за дорученням Нацагенства України – 5, від депутатів – 0, від органів виконавчої влади – 42, від органів місцевого самоврядування – 16, від колективу – 1. Основну частину звернень як до Нацдержслужби так і до Управлінь державної служби Головдержслужби України склали запити.
Найбільше звернень надійшло від державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та пенсіонерів з числа державних службовців. Серед основних питань, що порушувались громадянами, були обчислення стажу, проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, наявність права на одержання пенсії державного службовця, роз’яснення положень Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу», застосування положень Закону України від 08.07.2011 № 3668-VI «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», зокрема щодо граничного віку перебування на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.
Основні питання, порушені у запитах громадян, які мають встановлені законодавством пільги, а саме: інвалідів, ветеранів війни та праці, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та інших громадян, які потребують соціального захисту і підтримки, стосувались обчислення стажу державної служби, наявності права на одержання пенсії державного службовця та проходження державної служби.
У тих випадках, коли порушені питання перебували поза межами компетенції Нацдержслужби України, звернення направлялись за належністю.
Нацдержслужбою України постійно вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, у разі необхідності, поновлення порушених конституційних прав.
У минулому році було оптимізовано структуру Юридичного управління Нацдержслужби України, внаслідок чого створено сектор розгляду звернень громадян та роз’яснювальної роботи, в комплексі з діючою автоматизованою системою електронного документообігу «Меgароlis-Документообіг», роз’ясненням окремих питань у засобах масової інформації, через прямі телефонні лінії, а також прийняттям ряду законодавчих та інших нормативно-правових актів, які спрямовані на врегулювання найбільш актуальних для громадян питань, підвищили ефективність здійсненої роботи. Про це свідчить досить низький показник надходження скарг (4,1 % від загальної кількості) і повторних звернень (3,3 % від загальної кількості).
За матеріалами
прес-служби Нацдержслужби України
та Управління державної служби Головдержслужби України
в Чернігівській області