back

НІЖИНСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

03 січня 2013

ХТО СПЛАЧУВАТИМЕ ПОДАТОК НА НЕРУХОМЕ МАЙНО?

З 1 січня 2013 року запроваджується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про особливості оподаткування громадян новим місцевим податком в інтерв’ю з начальником Ніжинської ОДПІ Сергієм Осадчим.

- Хто із громадян стане платником цього податку з нового року?

- Платниками податку на нерухоме майно будуть фізичні особи, в тому числі нерезиденти (іноземці), у власності яких перебувають об’єкти житлової нерухомості, а саме: житлові будинки, житлові будинки садибного типу, прибудови до житлового будинку, квартири, котеджі, кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах.

- А чи буде сплачуватися податок на дачний будинок?

- Ні, якщо у власності громадянина буде один такий будинок. Законодавством визначено ряд об’єктів житлової нерухомості, які не будуть оподатковуватися. Це: об’єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності); об’єкти житлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом; будівлі дитячих будинків сімейного типу; об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю; гуртожитки. Серед цього переліку - садовий або дачний будинок, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку.

- Скільки потрібно буде платити податку та від чого залежатиме його розмір?

- Податком обкладатиметься житлова площа об’єкта житлової нерухомості. Платити податок потрібно буде за 1 кв. метр. Очевидно, чим більший, наприклад, будинок – тим більший податок. Cтавки податку вже визначены рішеннями сільських, селищної та міською радами.

Для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, ставка податку - 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Для квартир та житлових будинків, житлова площа яких перевищує зазначені розміри (відповідно) ставка податку становить 2,7 відсотка розміру мінімальної заробітної плати.

- Чи є пільги по сплаті податку для незахищених верств населення?

- Так. Податковим кодексом України передбачено, що база оподаткування об’єкта житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

для квартири - на 120 кв. метрів;

для житлового будинку – на 250 кв. метрів.

Тобто, податок буде нараховуватись на житлову площу, що перевищує вказані показники. Така пільга надаватиметься один раз на календарний рік (з 1 січня по 31 грудня) і застосовуватиметься виключно до одного із об’єктів житлової нерухомості, який перебуває у власності фізичної особи.

- У разі коли у власності громадянина перебуває одна квартира до 120 кв. метрів, то такий громадянин не буде сплачувати податок на нерухоме майно?

- Так. Але якщо у фізичної особи у власності є, наприклад, квартира, площа якої не перевищує 120 кв. метрів, та будинок, площа якого не перевищує 250 кв. метрів, то за один об’єкт житлової нерухомості за вибором платника податок потрібно буде заплатити в повному розмірі за ставками, прийнятими органами місцевого самоврядування. При цьому до уваги буде прийматися місце прописки. А оскільки пільга надаватиметься один раз на рік, то у випадку продажу житла і придбання нового, доведеться заплатити податок за новий об’єкт нерухомості, оскільки пільга надаватиметься лише один раз на рік.

- В які терміни потрібно заплатити податок?

- Податкові органи за місцезнаходженням об’єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб, до першого липня звітного року обчислюватимуть розмір податку на нерухоме майно та надсилатимуть платнику податкове повідомлення про суму податку.

Податок на нерухомість сплачуватиметься фізичною особою протягом шістдесяти днів з дня вручення податкового повідомлення, але не пізніше 29 серпня.

- Чи можна платникам звертатися до податкової у разі необхідності врегулювання окремих питань, які будуть виникати щодо нового податку?

- Звичайно. Платники мають право звертатися до податкової з різних питань, пов’язаних з оподаткуванням, тим більше, коли це стосується нового податку. На підставі документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування та місце проживання (реєстрації), громадяни мають право звернутися до органів державної податкової служби для звірки даних щодо житлової площі нерухомості, пільги зі сплати податку, ставки податку та суми, нарахованої до сплати.

- Чи передбачено подання декларацій з податку на нерухомість?

Так, подання декларацій дійсно передбачено, але лише для юридичних осіб – платників податку. Що стосується фізичних осіб – їм головне вчасно сплатити цей податок до бюджету.

Декларування доходів громадян розпочалося і триватиме до 1 травня 2013 року!</p>

Розпочалася кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2012 року, яка триватиме до 1 травня 2013 року.

У 2013 році декларування доходів пов’язано із виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України, згідно з яким громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку.

Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2012 році, подається до 1 травня поточного року. У 2013 році платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2012 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року. Декларація подається громадянами до податкової інспекції за місцем реєстрації.

Форма податкової декларації та Інструкція щодо її заповнення затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 №1395 (із змінами і доповненнями, внесеними наказами МФ України від 03.02.12 № 84 та від 06.07.12 № 806). Декларація складається з восьми розділів та семи додатків.

Обов’язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі:

- отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2012 року податок не утримувався;

- отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності);

- отримання іноземних доходів;

Обов’язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи:

виключно від податкових агентів;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб.

Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. Зокрема, це громадяни, котрі сплачували протягом минулого року за навчання закладам освіти, страхували себе або членів своєї сім’ї, сплачували внески у недержавні пенсійні фонди, перераховували кошти у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям, усиновлювали дітей, сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом, понесли витрати у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. Таким громадянам ПКУ надано право подати декларацію на податкову знижку та отримати повернення частини сплаченого протягом 2012 року в бюджет податку на доходи. Умови, порядок надання податкової знижки, перелік витрат, дозволених для включення до складу податкової знижки та обмеження щодо права на її нарахування визначені у ст. 166 Кодексу.

Для того, щоб правильно заповнити податкову декларацію платники податку, які зобов’язані подавати декларацію або мають право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при реалізації права на податкову знижку, повинні вести облік отриманих доходів.

Заповнюючи декларацію, пам’ятайте, що від нас з вами залежить добробут не тільки нашої держави, а й кожного окремого співвітчизника.

Перед поданням декларації можна попередньо звернутися в Центр обслуговування платників податків за адресою м. Ніжин , вул. Поштова,2 , 1 поверх, каб.100 або за телефоном 3-19-12 та додатково з’ясувати всі незрозумілі для платника податку питання щодо порядку заповнення та надання податкової декларації.

Шановні громадяни! Не відкладайте свій візит до податкової інспекції на останній день подання декларацій.

ДПС України закликає платників сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати декларації.

Декларацію про доходи можна подати через Інтернет, не виходячи з дому

З 1 січня 2013 року громадяни матимуть змогу заповнювати та направляти до податкової служби податкову декларацію про майновий стан і доходи через Інтернет.

Для користування послугою платникові треба буде мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення. І те, й інше надається, нагадаємо, безкоштовно.

На офіційному веб-порталі податкової служби вже з’явився спеціальний банер, у якому детально пояснюється порядок заповнення декларації та її додатків.

Створення декларації складатиметься з трьох простих кроків. Перш за все платнику пропонуватиметься обрати відповідну категорію – фізична особа-підприємець” або „громадянин”, потім варіант збереження заповненої декларації у паперовому чи електронному вигляді. І вже після цього перейти безпосередньо до заповнення документу. Після внесення усіх необхідних даних та скріплення їх цифровим підписом декларація за бажанням платника або надсилатиметься до податкової, або зберігатиметься для друку у паперовому вигляді.

Така новація, за прогнозами податківців, швидко стане популярною серед платників податків, адже позбавить їх необхідності відвідувати податкову для звітування. Оскільки подавати декларацію потрібно за місцем реєстрації, особливо зручним цей сервіс стане для тих платників, в яких відрізняються адреси реєстрації та фактичного проживання.

Цифровий підпис можна безкоштовно отримати в акредитованому Центрі сертифікації ключів при ДПС та його регіональних представництвах, а саму програму вільно завантажити з веб-порталу податкової.

Для іноземних інвесторів податкова приготувала новий сервіс

ДПС України запроваджує новий сервіс для підприємств з іноземними інвестиціями – надання правової оцінки інвестпроектів на наявність податкових ризиків. Таким чином податкова допомагатиме бізнесу уникати ризикових ситуацій через невірне тлумачення національного законодавства іноземними підприємцями.

За словами аналітиків податкової, інвестори не завжди правильно трактують податкове законодавство і не розуміють тих меж, за якими оптимізація стає порушенням. Більше того, сьогодні існує стійкий ринок послуг щодо побудови бізнес-процесів, які, з точки зору податкового законодавства, є незаконними. Доволі часто менеджери компаній користуються цими схемами без відома роботодавців для оптимізації витрат.

Саме тому для багатьох інвесторів неприємним сюрпризом стають повідомлення про порушення, допущені під час реалізації інвестиційного проекту та нараховані штрафні санкції.

Уникати цих неприємностей підприємства з іноземними інвестиціями зможуть завдяки новому податковому сервісу. Крім того, вони також зможуть перевірити і добросовісність своїх можливих підприємств-контрагентів.

Податкова, у свою чергу, оперативно розглядатиме звернення підприємців та повідомлятиме їх про відповідність господарської операції податковому законодавству. Листування буде індивідуальним та повністю конфіденційним. При цьому всі виявлені помилки підприємці матимуть змогу виправити самостійно до офіційного оформлення операції.

Така інформаційна підтримка, за словами податківців, допоможе іноземним інвесторам ефективно будувати бізнес-плани та отримувати прибутки, а це, у свою чергу, стимулюватиме інвестиційний клімат та зростання української економіки.

Скористатись «Сервісом щодо аналізу моделей господарських операцій підприємств з іноземними інвестиціями» зможе будь-яке підприємство з іноземними інвестиціями, незалежно від країни походження капіталу.

Cектор взаємодії із ЗМІ та громадськістю за матеріалами сайту ДПСУ www.sts.gov.ua

Електронна перевірка – шлях до максимальної зручності платників податків

Депутати Верховної Ради України 20 листопада 2012р. схвалили законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів» під № 10687. Даним документом передбачені новації в організації проведення перевірок, а саме: введення нового поняття, такого як «документальна невиїзна позапланова електронна перевірка» та порядок її здійснення. «Електронна перевірка» - це перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків – суб’єктом господарювання з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до Податкового кодексу, до органу податкової служби, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Для платників податків застосування електронних перевірок набагато полегшить процес перевірки та покращить взаємодію між ними та працівниками органів ДПС. Передбачено, що електронні перевірки будуть проводитись для платників податків:

- які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, - з 1 січня 2014 року;

- суб’єктів господарювання малого та середнього бізнесу – з 1 січня 2015 року;

- платників податків великого бізнесу – з 1 січня 2016 року.

Сектор взаємодії із ЗМІ та громадськістю Ніжинської ОДПІ (за матеріалами сайту ДПСУ)