back

Покращено якість електропостачання споживачів у регіонах

13 жовтня 2020

Держенергонагляд продовжує вживати заходи щодо забезпечення споживачів якісним, безпечним та безперервним електропостачанням з боку операторів системи розподілу (далі – ОСР).

 

Так, Управління Держенергонагляду у Донецькій області розглянуло звернення жителя м. Маріуполь з питання неякісного надання послуг електропостачання, технічного стану електричних мереж та обладнання.

 

За результатами розгляду встановлено, що АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» порушено вимоги правил та інших нормативно-правових документів щодо технічного стану та організації експлуатації електричних мереж, які можуть мати опосередкований вплив на параметри якості електричної енергії, що постачається до будинку заявника, а саме:

-     підключення споживача до ПЛ 0,4 кВ виконано за допомогою скруток проводів без використання з’єднувальних затискачів;

-     не дотримано терміни виконання ремонтів та технічного обслуговування обладнання ПЛ 0,4 кВ;

-     наявні гілки дерев, які наблизилися до проводів на відстань менше 1 метра;

-     потребують оновлення диспетчерські найменування та порядкові номера опор ПЛ 0,4 кВ;

-     відсутній паспорт точки розподілу електричної енергії та енергетичний ідентифікаційний код точки розподілу тощо.

 

Крім того, представниками Управління опрацьовано звернення мешканки м. Селидове щодо постачання до її помешкання електроенергії, параметри якості якої не відповідають вимогам, визначеними державними стандартами.

 

В результаті розгляду було встановлено, що ОСР порушено вимоги нормативно-правових документів щодо технічного стану та організації експлуатації електричних мереж, зокрема:

-     занижений рівень оливи у розширювальному баку силового трансформатора;

-     наявна корозія у корпусі КТП-014 (поверхнева корозія корпусу КТП –  потрібне фарбування корпусу);

-     відсутній захист кабелю виходу з КТП-014 на опору № 1 ПЛ 0,4 кВ приєднання «ЛА-1»;

-     наявний чагарник на майданчику КТП-014;

-     підключення житлового будинку заявника до ПЛ 0,4 кВ виконано за допомогою скруток;

-     не дотримано терміни виконання ремонтів та технічного обслуговування обладнання ПЛ 0,4 кВ тощо.

 

На обидва звернення Держенергонаглядом надано ОСР рекомендації щодо усунення встановлених невідповідностей.

 

Зі свого боку, у вересні 2020 року до Управління Держенергонагляду у Чернігівській області надійшло колективне звернення від мешканців с. Новий Білоус, будинки яких розташовані у межах м. Чернігова, щодо постійного відключення електроенергії та надійності її постачання до житлових будинків.

 

У ході розгляду звернення Управлінням було здійснено запит на отримання інформації від АТ «Чернігівобленерго», а також наголошено на необхідності проведення спільного огляду мереж ОСР.

 

За ініціативою Держенергонагляду, для визначення показників якості електричної енергії (зокрема, величини поданої напруги), ОСР було встановлено прилад контролю якості електричної енергії у будинках споживачів електричної енергії с. Новий Білоус. За висновком ОСР, параметри якості електричної енергії у точках приєднання відповідають вимогам ДСТУ EN 50160:2014.

 

Також представниками Управління спільно з уповноваженими особами ОСР було здійснено моніторинг енергетичних об’єктів по яких здійснюється електропостачання домоволодінь заявників. В результаті проведеного заходу виявлено порушення вимог нормативно-технічних документів щодо технічного стану енергетичних об’єктів та організації експлуатації електроустановок, які можуть впливати на надійність постачання електричної енергії до житлових будинків мешканців с. Новий Білоус.

 

Для всебічного розгляду колективного звернення, зокрема питань, що не належать до компетенції Держенергонагляду, Управлінням ініційовано розгляд даного звернення на засіданні комісії інформаційно-консультаційного центру ОСР. Як результат – протокольним рішенням ОСР зобов’язано розробити заходи та у місячний термін усунути зауваження щодо приведення мереж, які живлять помешкання споживачів у с. Новий Білоус, у відповідність до вимог нормативно-правових актів. Крім того, ОСР має своєчасно і у повному обсязі моніторити електрообладнання та мережі, що перебувають у його власності, задля визначення аварійних осередків та подальшого їх усунення.

 

Уповноваженому представнику заявників надано відповідь та наголошено, що у разі виникнення питань щодо технічного стану електричних мереж та якості електропостачання, він має право звернутись до інформаційно-консультаційного центру ОСР.  

 

Водночас представниками Управління Держенергонагляду у Вінницькій області розглянуто звернення голови ініціативної групи жителів масиву Вінницькі Хутори щодо передачі майна (електричних мереж, що розташовані на території масиву) та укладання договірних відносин на користування електроенергією з АТ «Вінницяобленерго». Управлінням у межах компетенції надано роз’яснення споживачу, що  наразі ОСР не розглядає можливість приймання майна, що належало ГО «СТ «Підлісне» на баланс АТ «Вінницяобленерго». Вирішення питання укладення прямих договорів між АТ «Вінницяобленерго» та мешканцями масиву Вінницькі Хутори, які були членами ГО «СТ «Підлісне» можливе після вирішення питання балансової належності мереж, що належали ГО «СТ «Підлісне». Отже, мешканці масиву Вінницькі Хутори, які були членами ГО «СТ «Підлісне» спільним рішенням повинні визначити оптимальний шлях вирішення даного питання.

 

Зі свого боку, Управлінням Держенергонагляду у Волинській області опрацьовано клопотання жителя м. Ковель щодо винесення з його ділянки опори № 52 ПЛ-0,4 кВ Л-3 від ТП № 69, призначеної для живлення житлового будинку № 38 по вул. Брестська у м. Ковель. Заявнику надано роз’яснення щодо обмежень на використання земельних ділянок по яким проходять об’єкти транспортування електричної енергії (у даному випадку повітряна лінія 0,4 кВ). Крім того, запропоновано звертатись до інформаційно-консультаційного центру ПрАТ «Волиньобленерго» задля вирішення спірних питань щодо постачання електричної енергії.

 

Також працівниками Управління Держенергонагляду у Черкаській області здійснено розгляд звернень:

- громадянки щодо перерахунку коштів за спожиту електричну енергію;

- громадянки щодо порядку розірвання та укладання договорів про постачання електроенергії та надання послуг з розподілу електричної енергії, а також надання переліку компаній, що здійснюють діяльність з розподілу та постачання електроенергії із зазначенням тарифів.

 

Нагадаємо, що неякісне електропостачання – найчастіша причина звернень до Держенергонагляду.

Держенергонагляд