back

АНАЛІЗ ВПЛИВУ регуляторного акта – розпорядження голови Ніжинської районної державної адміністрації „Про бронювання на підприємствах, в організаціях, установах робочих місць для соціально незахищених категорій громадян на 2012 рік”

19 листопада 2011

Назва регуляторного акта: Розпорядження голови Ніжинської районної державної адміністрації „Про бронювання на підприємствах, в організаціях, установах робочих місць для працевлаштування соціально незахищених категорій громадян на 2012 рік” розроблено Ніжинським міськрайонним центром зайнятості у відповідності до вимог ст.5 Закону України „Про зайнятість населення” від 01.03.1991 №803-XII та Положення про порядок бронювання на підприємствах, в організаціях і установах робочих місць для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.1998 № 578 „Про затвердження положень щодо застосування Закону України „Про зайнятість населення”. Даний аналіз впливу регуляторного акта розроблений на виконання та дотримання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11 вересня 2003 року та “Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта”, затвердженої постановою КМУ від 11 березня 2004 року №308.

1. Опис проблеми.

Аналіз ситуації на ринку праці свідчить про те, що працевлаштування окремих категорій громадян ускладнене такими причинами, як наявність у жінок малолітніх дітей, відсутність професії, або досвіду роботи у молоді, передпенсійний вік людини і т.п.

Держава забезпечує надання додаткових гарантій щодо працевлаштування працездатних громадян у працездатному віці, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, у тому числі: а) жінкам, які мають дітей віком до шести років; б) одиноким матерям, які мають дітей віком до чотирнадцяти років або дітей-інвалідів; в) молоді, яка закінчила або припинила навчання у середніх загальноосвітніх школах, професійно-технічних або вищих навчальних закладах, звільнилася зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і якій надається перше робоче місце, дітям (сиротам), які залишилися без піклування батьків, а також особам, яким виповнилося п’ятнадцять років і які за згодою одного із батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу; г) особам передпенсійного віку; д) особам, звільненим після відбуття покарання або примусового лікування;

Квота робочих місць встановлюється щодо кожної вищезазначеної категорії громадян, які потребують соціального захисту. Для працевлаштування зазначених категорій громадян райдержадміністрація за поданням міськрайонного центру зайнятості у межах броні встановлює квоту робочих місць для обов’язкового працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту на підприємствах, установах і організаціях незалежно від форм власності та організаційних форм з чисельністю працюючих понад 20 осіб для бронювання ними до 5 відсотків загальної кількості робочих місць, у тому числі з гнучкими формами зайнятості.

2. Ціль державного регулювання

Дане розпорядження приймається з метою вирішення проблеми працевлаштування соціально незахищених верств населення шляхом бронювання робочих місць на підприємствах, в установах та організаціях відповідно до вимог ст.5 Закону України «Про зайнятість населення».

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Перша альтернатива – залишити вирішення питання працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту, на розсуд роботодавців. Ця альтернатива є неприйнятною, оскільки роботодавці віддають перевагу висококваліфікованим працівникам з високим рівнем працездатності, чим не володіють особи вказаної категорії. Питання працевлаштування соціально незахищених осіб дана альтернатива не вирішить.

Друга альтернатива – працевлаштування громадян на новостворені робочі місця, що є малоймовірним протягом дії регуляторного акта;

Третя альтернатива - працевлаштування громадян за рахунок надання дотацій роботодавцям на створення нових робочих місць (застосування цієї альтернативи сприятиме працевлаштуванню осіб вказаної категорії, але в незначній кількості) .

4. Механізм та заходи розв’язання проблеми Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 даного Аналізу, пропонується прийняти розпорядження про бронювання на підприємствах, в установах та організаціях робочих місць для працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і нездатні на рівних конкурувати на ринку праці.

З метою вивчення можливостей та пропозицій підприємств, установ, організацій усіх форм власності щодо працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту, проведені відповідні заходи, передбачені ст.5 Закону України „Про зайнятість населення” та п.6 Положення про порядок бронювання на підприємствах, установах, організаціях робочих місць для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.1998 р. №578.

Міськрайонним центром зайнятості:

-проведено моніторинг щодо визначення очікуваної чисельності громадян, які потребуватимуть соціального захисту у 2012 році в розрізі категорій;

-визначені підприємства, які потенційно підпадають під дію ст.5 Закону України „Про зайнятість населення” і де можливе встановлення броні та квоти робочих місць на 2012 рік;

-вивчені можливості підприємств, установ, організацій щодо працевлаштування у 2012 році громадян, які потребують соціального захисту. Підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності з чисельністю працюючих понад 20 осіб надані дані про кількість працюючих осіб та відомості про них;

-пропозиції про встановлення броні та квоти робочих місць на наступний рік доведені до відома підприємств для попереднього уточнення.

Дія регуляторного акта поширюється на Ніжинський район Чернігівської області.

5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття запропонованого регуляторного акта дозволить забезпечити надання додаткових гарантій щодо працевлаштування працездатних громадян у працездатному віці, які потребують соціального захисту і нездатні на рівних конкурувати на ринку праці.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття регуляторного акта надасть можливість контролювати і регулювати з урахуванням ринку праці процес працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту. 9 осіб даної категорії отримають гарантоване постійне місце роботи.

7. Строк дії регуляторного акта

Термін дії акта обмежений та встановлюється на 2012 рік, що є достатнім для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання на запланований період.

8. Показники результативності акта

Дія акта поширюватиметься на 7 суб’єктів господарювання, на яких буде заброньовано 9 робочих місць для працевлаштування соціально незахищених громадян працездатного віку протягом 2012 року. З пропозиціями щодо обсягів бронювання всі зацікавлені сторони ознайомлені.

9. Заходи, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитися відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом проведення аналізу статистичних даних щодо працевлаштування на заброньовані робочі місця безробітних громадян, які потребують соціального захисту, Ніжинським МРЦЗ засобами Єдиної технології надання соціальних послуг та за допомогою Єдиної інформаційної аналітичної системи ЄІАС.NET.

Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу просимо надавати у письмовій формі на адресу:

Ніжинський міськрайонний центр зайнятості 16600, м.Ніжин, вул.Об’їжджа,120 тел.(факс) 7-54-20, е-mail с[email protected]

Директор Ніжинського міськрайонного центру зайнятості

В.Власенко