back

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА ЗАХОДІВ В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ ШЛЯХОМ ЗДЕШЕВЛЕННЯ КРЕДИТІВ

16 квітня 2019

 

здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року  №300.

Учасники програми - суб’єкти господарювання АПК (юридичні особи та фізичні особи – підприємці).

Компенсація надається на конкурсній основі.

Під час прийняття рішення щодо надання компенсації перевага надається позичальникам:

у першу чергу - які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 млн. гривень;

у другу чергу - які провадять діяльність з вирощування та розведення тварин (великої рогатої худоби для отримання м’яса і виробництва молока, овець і кіз, кролів, свиней, свійської птиці (крім курей та одержання яєць свійської птиці) та використали кредитні кошти для покриття витрат, пов’язаних із такою діяльністю.

Компенсації підлягають відсоткові ставки за кредитами:

  • короткостроковими (до 12 календарних місяців) – залученими для покриття виробничих витрат;
  • середньостроковими (до 36 календарних місяців) – залученими для витрат капітального (інвестиційного) характеру.

Компенсація надається за нараховані і сплачені у 2019 році відсотки за користування кредитами у розмірі облікової ставки Національного банку, що діє на дату нарахування відсотків, але не вище розмірів, передбачених кредитними договорами;

Крок 1. Ознайомитись із Порядком використання коштів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (із змінами)

Крок 2. Залучити кредит у національній валюті у будь-якому вигідному українському банку

Крок 3. Використати кредитні кошти за цільовим призначенням (цілі визначені у Порядку)

Крок 4. Подати до конкурсної комісії при облдержадміністрації заявку для участі у конкурсі (форма визначена наказом Мінагрополітики від 01.07.2015 № 253) та такі документи:

  • копію кредитного договору, посвідчену банком, та копії додатково укладених договорів;
  • довідку про банківські реквізити;
  • виписку банку про отримання кредиту;
  • копію фінансової звітності за останній рік (додаток 1 «Баланс» (Звіт про фінансовий стан), форма № 2 «Звіт про фінансові результати» (Звіт про сукупний дохід) або якщо підприємство зареєстроване у поточному році – за останній звітній період, що передує поданню заявки;
  • довідку про відсутність (наявність) заборгованості з податків і зборів, видану державною фіскальною службою;
  • копії документів про оплату товарів, робіт, послуг для підтвердження цільового використання кредитних коштів (накладних, рахунків, актів приймання-передачі тощо)

Крок 5. Щомісяця до 7 числа подавати до структурного підрозділу АПК при облдержадміністрації копію засвідченого платіжного доручення про суму фактично сплачених відсотків за користування кредитом

Крок 6. Щомісяця отримувати компенсацію за сплачені відсотки за кредитним договором в уповноваженому банку.

Увага! Позичальник не повинен бути банкрутом/не перебувати на стадії ліквідації/не мати відкритої справи про банкрутство/не мати прострочену більше ніж за 6 місяців заборгованість перед державним бюджетом, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

У разі встановлення контролюючими органами факту незаконного отримання бюджетних коштів:

  • припиняється надання позичальнику компенсації (з моменту встановлення такого факту та протягом наступного бюджетного періоду);
  • кошти у сумі, що незаконно отримана, повертаються до державного бюджету.

 

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ ТА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ КООПЕРАЦІЇ

здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 106.


 
1. Часткова компенсація вартості насіння сільськогосподарських рослин вітчизняного виробництва, закупленого у фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які здійснюють виробництво та/або його реалізацію
Через уповноважений банк компенсується 80% вартості насіння (без ПДВ), але не більше 80 000 гривень на одне фермерське господарство або сільськогосподарський обслуговуючий кооператив
Як отримати:
Крок 1. Придбати насіння сільськогосподарських рослин вітчизняного виробництва 
Крок 2. Сформувати пакет підтверджуючих документів 

Крок 3. Подати до уповноваженого банку заявку та підтверджуючі документи

У разі закупівлі насіння у фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, не включених до Реєстру суб’єктів насінництва та розсадництва, додатково подати уповноваженому банку оригінали документів на якість насіння, а саме:

атестат на насіння – на базове насіння;

свідоцтво на насіння – на сертифіковане насіння;

свідоцтво на гібридне насіння – на насіння першого покоління гібридів.

Крок 4. Отримати кошти на рахунок в уповноваженому банку
Документи для отримання часткової компенсації через уповноважені банки подаються двічі на рік до 10 липня та 01 грудня.

 
2. Фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів

Компенсується 70 відсотків вартості придбаного обладнання та техніки вітчизняного виробництва без урахування сум податку на додану вартість,  але не більше ніж 3 000 000 гривень на один сільськогосподарський обслуговуючий кооператив

 

Як отримати:

Крок 1. Вибрати постачальника техніки чи обладнання, згідно з Переліком вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету

Крок 2. Сплатити 100 % вартості обладнання та техніки  і ПДВ

Крок 3. Отримати обладнання/та техніку з підтвердними документами щодо його передачі

Крок 4. До 1 листопада подати до регіональної комісії з питань надання фінансової підтримки сільськогосподарським обслуговуючим кооперативам, утвореної структурним підрозділом облдержадміністрації, що забезпечує виконання функцій з питань агропромислового розвитку в паперовому вигляді заявку та підтвердні документи

Крок 5. Отримати на поточний рахунок компенсацію 70 відсотків вартості без урахування ПДВ придбаної техніки та обладнання.

 
3. Часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва

Фермерські господарства можуть отримати на безповоротній основі компенсацію у розмірі 40 відсотків вартості придбаної техніки та обладнання вітчизняного виробництва

 

25 %

за рахунок бюджетної програми КПКВК 2801580 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників»

за напрямом «Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва»

 

15%

за рахунок бюджетної програми КПКВК 2801230 «Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств»

 

 

 

Як отримати:

Крок 1. Вибрати постачальника техніки чи обладнання, згідно з Переліком вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету

Крок 2. Закупити техніку чи обладнання вітчизняного виробництва

Крок 3. Подати до уповноваженого банку заявки за двома програмами та підтвердні документи

Крок 4. Отримати компенсацію на рахунок в державному банку

Процедура та вимоги щодо отримання державної допомоги на закупівлю техніки та обладнання фермерським господарствам визначені Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової  компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання, спеціальних вагонів для перевезення зерна, обладнання для виробництва біоетанолу та електроенергії з біомаси, що закуплені у вітчизняних виробників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 130.

 

4. Здешевлення кредитів фермерському господарству

та сільськогосподарському обслуговуючому кооперативу

Передбачено компенсацію за нараховані і сплачені у поточному році відсотки за користування кредитами, залученими у національній валюті через уповноважений банк у розмірі 1,5 облікової ставки Національного банку, що діє на дату нарахування відсотків, але не вище розміру, передбаченого кредитним договором, зменшеним на 1 відсотковий пункт

до 1 року, обсяг кредиту – не перевищує 500 000 гривень для  покриття виробничих витрат;

до 3 років, обсяг кредиту – не перевищує 9 000 000 гривень для придбання основних засобів сільськогосподарського виробництва, здійснення витрат, пов’язаних з будівництвом і реконструкцією виробничих об’єктів сільськогосподарського призначення

 

 

Як отримати:

Крок 1. Відкрити рахунок в уповноваженому банку через кредитний договір

Крок 2. Подати до уповноваженого банку заявку та підтвердні документи

Крок 3. Взяти кредит для покриття виробничих витрат або витрат, пов’язаних з придбанням основних засобів сільськогосподарського виробництва, здійснення витрат, пов’язаних з будівництвом і реконструкцією виробничих об’єктів сільськогосподарського призначення

Крок 4. Щомісяця отримувати компенсацію за сплачені відсотки за кредитним договором в уповноваженому банку.

 

5. Часткова компенсація витрат, пов’язаних з отриманими дорадчими послугами
сільськогосподарським дорадчим службам, пов’язаних з наданням дорадчих послуг за напрямами: агрономія, ветеринарія, зоотехнія, бухгалтерський облік, маркетинг, розвитку сільського зеленого туризму, юридичні консультації у розмірі 90 відсотків вартості, але не більше ніж 10 000 гривень на 1 фермерське господарство чи сільськогосподарський обслуговуючий кооператив.

 

Як отримати:

Крок 1. Укласти договір про надання дорадчих послуг

Крок 2. Надати дорадчі послуги згідно з договором

Крок 3. Скласти акт наданих послуг

Крок 4. Подати заявку та підтвердні документи до державного банку

Крок 5. Отримати компенсацію.

 

6. Бюджетна субсидія (на 1 гектар) новоствореним фермерським господарствам

(у перші три роки після його створення для провадження

сільськогосподарської діяльності)
Через Український державний фонд підтримки фермерських господарств у розмірі 3000 гривень на 1 гектар але не більше 60 000 гривень на одне фермерське господарство

 

Як отримати:

Крок 1. Для отримання субсидії новоствореним фермерським господарствам слід особисто подати до регіональних відділень Укрдержфонду заявку та підтвердні документи

Крок 2. Отримати кошти на рахунок в уповноваженому банку.

 

7. Бюджетна субсидія фермерським господарствам 

(крім новостворених) 
Через Український державний фонд підтримки фермерських господарств у розмірі 12 тис грн на одного члена ФГ але не більше 40 000 гривень на одне фермерське господарство. 
Фермерському господарству, голова якого на момент надання заявки має вік до 35 років, бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 гектар) надається відразу у максимальному розмірі без врахування інших членів господарства.

 

Як отримати:

Крок 1. Для отримання субсидії новоствореним фермерським господарствам слід особисто подати до регіональних відділень Укрдержфонду заявку та підтвердні документи.
Бюджетна субсидія не надається фермерським господарствам, які мають прострочену заборгованість перед Укрдержфондом та його регіональними відділеннями за бюджетною програмою «Надання кредитів фермерським господарствам.
Крок 2. Отримати кошти на рахунок в уповноваженому банку.

 
8. Фінансова підтримка через механізм доплати на користь застрахованих осіб - членів/голови сімейного фермерського господарства ЄСВ
(проект постанови в стадії розробки)

 

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ ХМЕЛЯРСТВА, ЗАКЛАДЕННЯ МОЛОДИХ САДІВ, ВИНОГРАДНИКІВ ТА ЯГІДНИКІВ І НАГЛЯД ЗА НИМИ

здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України № 285 від 02.04.2012)  {із змінами}

Відповідно наказу Мінагрополітики від 28 січня 2019 року № 24 бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством, незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум податку на додану вартість) за такими напрямами:
1) придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю, за умови закладення насаджень у поточному році;
2) будівництво холодильників з регульованим газовим середовищем та обєктів із заморожування плодово-ягідної продукції, придбання ліній товарної обробки плодів, механізмів для проведення технологічних операцій у хмелярстві (ліній та обладнання для гранулювання хмелю), обладнання для сублімаційного висушування фруктів.

 

Як отримати:

За напрямом проведення робіт із закладення насаджень для отримання до 80 відсотків компенсації здійснених витрат з придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю, але не більше встановлених Мінагрополітики нормативів за умови закладення насаджень у поточному році суб’єкту господарювання необхідно здійснити наступні кроки:

Крок 1. Подати до Мінагрополітики в електронному чи паперовому вигляді заяву за встановленою Мінагрополітики формою для включення до переліку претендентів на державну підтримку.

Крок 2. Подати до утвореної районної (у випадку її відсутності обласної) комісії (після отримання інформації щодо включення суб’єкта господарювання до переліку претендентів на державну підтримку, розміщеної на офіційний веб-сайті Мінагрополітики) наступні документи:

1) один раз на рік:

документи, що посвідчують право на користування земельною ділянкою;

проектну документацію на створення:

  • виноградників столових сортів;
  • плодово-ягідних насаджень;
  • хмільників.

У випадку закладення виноградників технічних сортів - затверджену Мінагрополітики проектну документацію на їх створення;

довідку про банківські реквізити;

зобов’язання щодо повернення до державного бюджету у місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання;

2) до 20 червня та 20 листопада:

заяву про компенсацію;

акт про фактичний обсяг виконаних робіт та витрат за встановленою Мінагрополітики формою (підтвердні бухгалтерські документи про оплату/ придбання/ оприбуткування посадкового матеріалу);

реєстри витрат з виконання робіт разом із завіреними копіями первинних бухгалтерських документів;

довідку про відсутність (наявність) заборгованості з виплати заробітної плати, сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видані відповідними органами державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;

сертифікат, що засвідчує сортові якості садивного матеріалу та сертифікат, що засвідчує товарні якості садивного матеріалу, для ввезеного на митну територію України – фітосанітарний сертифікат та сертифікат країни-експортера.

Районні комісії та обласні комісії незалежно від результатів розгляду документів та проведених виїзних перевірок забезпечують надходження відповідних матеріалів до Мінагрополітики до 1 липня та 1 грудня.

 

НАДАННЯ КРЕДИТІВ ФЕРМЕРСЬКИМ ГОСПОДАРСТВАМ

Через Український державний фонд підтримки фермерських господарств

у розмірі до 500 тис грн на одне фермерське господарство строком до п'яти років із забезпеченням виконання зобов'язання щодо повернення бюджетних коштів.

 

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ГАЛУЗІ ТВАРИННИЦТВА

здійснюєтся відповідно Постанови Кабінету Міністрів України № 107 від 07.02.2018  (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 110) «Про Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва).

Бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку за такими напрямами:

 

1. Часткова компенсація відсоткової ставки за банківськими кредитами, залученими для покриття витрат, пов’язаних із провадженням діяльності у галузях: вівчарство, козівництво, бджільництво, звірівництво, кролівництво, шовківництво та аквакультура (рибництва).

Надається юридичним особам та фізичним особам-підприємцям.

У розмірі 1,5 облікової ставки НБУ, але не вище розміру, передбаченого кредитним договором зменшеним на 3 відсоткових пункти.

Увага! Можна скористатися компенсацією відсотків не більше як за одним короткостроковим та/або одним середньостроковим або довгостроковим кредитом.

 

Як отримати:

Крок 1. Залучити в банку кредит (непоновлювальний) не більше 100 млн. гривень.

Крок 2. Заповнити заявку та підготувати для подання оригінали та копії документів:

  • про оплату товарiв, робiт, послуг для пiдтвердження використання кредитних коштів;
  •  витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  •  довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням  яких покладено на контролюючі органи;
  •  згоду щодо надання Мінагрополітики інформації про позичальника, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані.

Крок 3. Подати до банку, з яким укладено кредитний договір, заявку з документами.

Крок 4. Отримати кошти на поточний рахунок.

* Компенсація відсотків здійснюється щомісячно виходячи з суми фактично сплачених позичальником банку відсотків за відповідний період.

 

2. Часткова компенсація вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування податку на додану вартість за рахунок банківських кредитів.

(для здійснення будівництва та/або реконструкції тваринницьких ферм та комплексів для утримання ВРХ, свиней, птиці (в тому числі водоплавної та індиків), доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції (молока, м’яса) та/або побічних продуктів тваринного походження, що належать до ІІ та ІІІ категорій, у тому числі вартості обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією)

Надається юридичним особам та фізичним особам-підприємцям

У розмірі 25 % обсягу залучених кредитних коштів на період кредитування до 5 років.

Увага! Компенсація вартості об’єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів, надається не більше як за одним кредитом на один об’єкт.

 

 

 

Як отримати:

Крок 1. Залучити починаючи з 2018 року в банку кредит не більше 500 млн гривень.

Крок 2. Заповнити заявку та підготувати оригінали та копії документів:

  • підтвердні документи щодо використання кредитних коштів;
  •  витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  •  довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням  яких покладено на контролюючі органи;
  •  згоду щодо надання Мінагрополітики інформації про позичальника, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані.

Крок 3. Подати до банку, з яким укладено кредитний договір, заявку з документами.

Крок 4. Отримати кошти на поточний рахунок.

  • Компенсація вартості об’єктів здійснюється щомісяця.
  • У разі відчуження або використання протягом трьох років не за цільовим призначенням об’єктів, у тому числі обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією, профінансованих за рахунок банківських кредитів, суб’єкт господарювання повинен повернути одержані бюджетні кошти.

 

3. Спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності.

(Дотація за утримання корів надається на безповоротній основі двічі на рік суб’єктам господарювання, які є  юридичними особами, за кожну наявну станом на 1 січня та на 1 липня поточного року ідентифіковану та зареєстровану в установленому порядку корову в розмірі 900 гривень за одну голову)

Дотація надається суб’єктам господарювання, які є  юридичними особами та власниками корів, за кожну наявну станом на 1 січня та на 1 липня поточного року ідентифіковану та зареєстровану в установленому порядку корову молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності.

 

Як отримати:

Крок 1. Заповнити заявку та підготувати мінімальну кількість документів:

          довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

•          копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) станом на

1 січня поточного року та відповідно на 1 липня поточного року;

Важливо        – кількість корів, яку суб’єкт подає до Держстату має відповідати кількості корів, які внесені до Реєстру тварин на відповідну дату

•          довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі.

Крок 2. Подати до 1 травня та до 1 жовтня до Мінагрополітики заявку та документи.

Увага – документи подаються у паперовому вигляді.

Мінагрополітики звертається до Адміністратора Єдиного державного реєстру тварин для підтвердження кількості ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів’я корів станом на 1 січня та на 1 липня поточного року.

Увага! Вчасно поданими вважаються заявка та документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу. Датою надходження вважатиметься дата реєстрації документів.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб’єкту господарювання у п’ятиденний строк.

Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Крок 3. Бюджетні кошти надійдуть на рахунок відкритий у банку. Отримати бюджетні кошти, що надійшли.

* Дотація за утримання корів надається на безповоротній основі двічі на рік

Звертаємо увагу: у разі зменшення поголів’я корів на 1 січня, на 1 липня поточного року та 1 січня наступного року порівняно з поголів’ям, на яке було отримано дотацію за утримання корів,наявних на 1 липня попереднього року, 1 січня та 1 липня поточного року відповідно, дотація за утримання корів суб’єктам господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, не надається за поточний звітний період.

 

4. Спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб.

Дотація надається фізичним особам, які утримують ідентифікований та зареєстрований молодняк великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб, а також набутий шляхом його переміщення від інших власників.

 

Як отримати:

Крок 1. Ідентифікувати теля шляхом біркування та реєстрації.

Важливо– у паспорті тварини зазначати походження: кличку та ідентифікаційний номер матері (корови).

Довідково: процедура здійснення ідентифікації, реєстрації та переміщення великої рогатої худоби визначена Порядком ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядком оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби, затвердженими наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 4 грудня 2017 року № 642, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 лютого за № 166/31618

 

Крок 2. Підготувати мінімальну кількість документів:

•          копії паспортів ВРХ, а якщо 10 і більше голів молодняка – виданий в установленому порядку витяг з Єдиного державного реєстру тварин;

•          копію паспорта громадянина України;

•          копію довідки  або договору про відкриття рахунка в банку;

•          копію ідентифікаційного номеру фізичної особи – власника тварини.

Крок 3. Подати до сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади документи.

Документи приймаються протягом року в порядку черговості -  до 1 травня, до 1 вересня та до 1 грудня.

За молодняк, якому виповнилося 12 місяців у грудні попереднього року, документи приймаються до 1 квітня поточного року, у разі наявності молодняка в господарстві на момент подання документів.

Крок 4. Бюджетні кошти надійдуть на поточний рахунок відкритий у банку. Отримати бюджетні кошти, що надійшли.

* Дотація за молодняк, який народився в господарствах фізичних осіб, надається за кожні чотири місяці його утримання  наростаючим підсумком з урахуванням віку молодняка розмірі:

у період утримання молодняка віком 1 до 5 місяців – 300 гривень за голову;

у період утримання молодняка віком від 5 до 9 місяців – 700 гривень за голову;

у період утримання молодняка віком від 9 до 13 місяців – 1 500 гривень за голову.

*Дотація за молодняк, набутий шляхом його переміщення від інших власників, надається за кожні повні чотири місяці його утримання в такому господарстві від дати переміщення до досягнення ним тринадцятимісячного віку у розмірі:

за перші чотири місяці утримання молодняка — 300 гривень за голову;

за наступні чотири місяці утримання молодняка — 700 гривень за голову;

за наступні чотири місяці утримання молодняка — 1500 гривень за голову.

 

 

 

5. Часткове відшкодування вартості закуплених для подальшого відтворення племінних тварин, а саме телиць, нетелей, корів молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності, свинок та кнурців, вівцематок, баранів, ярок і сперми бугаїв та ембріонів великої рогатої худоби, які мають племінну (генетичну) цінність.

(за закуплені вітчизняні або імпортовані племінні (генетичні)ресурси)

Надається юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності за закуплені ними племінні тварини, сперму та ембріони у розмірі – до 50 % вартості, але не більше ніж:

за племінні телиці, нетелі, корови  – 24 000 грн за голову;

за племінні свинки та кнурці– 5 000 грн за голову;

за племінні вівцематки, барани, ярки – 4 000 грн за голову;

за сперму бугаїв – 100 грн за дозу ідентифікованої спермопродукції бугаїв, які внесені до Каталогу (у розрахунку не більше 3 доз на одну голову власного маточного поголів’я);

за ембріони ВРХ  – 500 грн за одну штуку.

 

Як отримати:

Крок 1.  Закупити для подальшого відтворення племінних тварин, сперму та ембріони у період з 1 жовтня попереднього року до 30 вересня поточного року.

Крок 2. Заповнити заявку та підготувати документи для отримання часткового відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів:

•          довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі;

•          довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

•          копії відповідних платіжних документів, а також видаткових накладних, рахунків на оплату, договорів купівлі-продажу худоби;

•          копію акта про передачу (продаж) і закупівлю худоби за договором (крім тварин, що були ввезені у режимі імпорту);

•          копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) (на останню звітну дату на момент подання документів);

•          витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

•          копії племінних свідоцтв (сертифікатів) або сертифікатів племінних (генетичних) ресурсів;

•          довідку про плідну пересадку ембріонів, видану підприємством (лабораторією) з трансплантації ембріонів – для часткового відшкодування вартості ембріонів;

•          відомість проведення штучного осіменіння маточного поголів’я, яка складається на підставі даних журналів штучного осіменіння (форми 3-врх, визначені відповідними інструкціями з ведення племінного обліку) – для часткового відшкодування вартості сперми бугаїв;

•          письмове зобов’язання повернути до державного бюджету в місячний строк бюджетні кошти у разі зменшення поголів’я станом на 01 січня двох наступних років – для отримання часткового відшкодування вартості племінних тварин.

Додатково для тих, що були ввезені у режимі імпорту:

•          копії відповідного контракту;

•          копії рахунка-фактури (інвойсу), платіжних документів, сертифікатів;

•          копії митної декларації.

Крок 3. Подати протягом року до 5 серпня та 5 листопада до комісії Мінагрополітики заявку та документи.

Увага–  документи подаються у паперовому вигляді.

Вчасно поданими вважаються заявка та документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу. Датою надходження вважатиметься дата реєстрації документів.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб’єкту господарювання у п’ятиденний строк.

Крок 4. Бюджетні кошти надійдуть на рахунок відкритий у банку. Отримати бюджетні кошти, що надійшли.

* Часткове відшкодування вартості племінних тварин, сперми та ембріонів здійснюється на безповоротній основі два рази на рік.

Звертаємо увагу: у разі зменшення поголів’я закуплених тварин, вартість яких була частково відшкодована, станом на 1 січня двох наступних років одержані бюджетні кошти повертаються до державного бюджету в повному обсязі.

У разі вибуття із стада станом на 1 січня двох наступних років окремих закуплених тварин, вартість яких була частково відшкодована, з причин, обумовлених набутими карантинними інфекційними хворобами або набутими з вини власника незаразними хворобами, до державного бюджету повертаються бюджетні кошти, що були виплачені як відшкодування за їх придбання.

 

6. Часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції

(тваринницьких ферм і комплексів для утримання ВРХ, свиней, птиці (в тому числі водоплавної та індиків), доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції (молока, м’яса) та/або побічних продуктів тваринного походження не призначених для споживання людиною, що належать до ІІ та ІІІ категорій, у тому числі вартості обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією)

Надаватиметься юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності і фізичним особам-підприємцям, що провадять діяльність у галузі тваринництва.

Розмір відшкодування:

для об’єктів вартістю до 500 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість) – 30 % вартості;

для об’єктів із вартістю більшою 500 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість) – 30 % від 500 млн гривень;

для об’єктів, які створюють 500 і більше  робочих місць, незалежно від їх вартості (без урахування податку на додану вартість) – 30 % вартості.

 

Як отримати:

Крок 1.  Завершити у поточному році або у грудні попереднього етап будівництва та реконструкції об’єкта.

Крок 2. Заповнити заявку та підготувати такі документи:

•          витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

•          довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

•          копію документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;

•          типову форму № ОЗ-1 «Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (для об’єктів, прийнятих в експлуатацію в поточному році, зокрема обладнання) – для часткового відшкодування вартості будівництва тваринницьких об’єктів;

•          типову форму № ОЗ-2 «Акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів» – для часткового відшкодування вартості реконструкції тваринницьких об’єктів;

•          копію кошторисної частини проектної документації;

•          довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням  яких покладено на контролюючі органи;

•          копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) на 01 число останнього звітного місяця на момент подання документів.

Крок 3. Подати до 5 березня (для тваринницьких об’єктів, введених у дію в грудні попереднього року), до 5 травня, до 5 вересня, до 5 грудня до комісії Мінагрополітики заявку та документи.

Увага–  документи подаються у паперовому вигляді

Вчасно поданими вважаються заявка та документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу. Датою надходження вважатиметься дата реєстрації документів.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб’єкту господарювання у п’ятиденний строк.

Крок 4. Бюджетні кошти надійдуть на рахунок відкритий у банку. Отримати бюджетні кошти, що надійшли.

* Часткове відшкодування вартості об’єктів надається на безповоротній основі тричі на рік.

 

7. Часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості будівництва та реконструкції підприємств із зберігання та переробки зерна (далі - часткове відшкодування вартості об’єктів із зберігання та переробки зерна)

(зернофуражних сховищ, елеваторів, механізованих зерноскладів, зерноочисних та зерноочисно-сушильних пунктів, підприємств з виробництва кормових домішок та сумішей (комбікормів), зокрема виробничі та допоміжні споруди, призначені для зберігання зерна; силоси для зерна; будівлі для зберігання зерна; виробничі та адміністративні будівлі; споруди пунктів приймання, зберігання, очистки та відвантаження зерна)

Надаватиметься сільськогосподарським товаровиробникам — юридичним особам, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів/послуг, вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, причому питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно, для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників, які провадять господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, — за результатами кожного окремого звітного періоду (далі — сільськогосподарські товаровиробники) на безповоротній основі у розмірі 30 відсотків вартості (без урахування податку на додану вартість), у тому числі вартості обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією, за завершені у поточному році етапи (черги) будівництва.

 

Як отримати:

Крок 1.  Завершити у поточному році етап будівництва та реконструкції об’єкта.

Крок 2. Подати повідомлення про намір отримати часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції об’єктів із зберігання та переробки зерна до 1 квітня, до 1 серпня та до 1 листопада поточного року.

Крок 3. Заповнити заявку та підготувати такі документи:

  •  витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
  • довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;
  •  засвідчену підписом керівника сільськогосподарського товаровиробника копію документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта із зберігання та переробки зерна;
  • типову форму № ОЗ-1 «Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (для об’єктів, прийнятих в експлуатацію в поточному році, зокрема обладнання) – для об’єктів нового будівництва;
  • типову форму № ОЗ-2 «Акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів» – для об’єктів реконструкції;
  •  засвідчену підписом керівника сільськогосподарського товаровиробника копію кошторисної частини проектної документації;
  •  довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням  яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі;
  •  довідку, чинну на дату подання заявки, про набуття (підтвердження) статусу платника єдиного податку четвертої групи, видану місцевим контролюючим органом, та розрахунок питомої вартості поставлених сільськогосподарських товарів/послуг, вироблених ним на власних або орендованих основних засобах, який становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом 12 попередніх послідовних місяців сукупно, завірений контролюючим органом за місцем основного податкового обліку сільськогосподарського товаровиробника.

Крок 4. Подати до 5 травня, до 5 вересня, до 5 грудня комісії Мінагрополітики заявку та документи.

Увага

– документи подаються у паперовому вигляді

Вчасно поданими вважаються заявка та документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу. Датою надходження вважатиметься дата реєстрації документів.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються сільськогосподарському товаровиробнику  у п’ятиденний строк.

Крок 5. Бюджетні кошти надійдуть на рахунок відкритий у банку. Отримати бюджетні кошти, що надійшли.

* Часткове відшкодування вартості об’єктів надається на безповоротній основі тричі на рік.


 

ЧАСТКОВА КОМПЕНСАЦІЯ ВАРТОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ ТА ОБЛАДНАННЯ, СПЕЦІАЛЬНИХ ВАГОНІВ ДЛЯ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЗЕРНА, ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ВИРОБНИЦТВА БІОЕТАНОЛУ ТА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ З БІОМАСИ, ЩО ЗАКУПЛЕНІ У ВІТЧИЗНЯНИХ ВИРОБНИКІВ

здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 березня 2017 року № 130 {із змінами}

25% компенсація надається за придбання техніки, яка  входить у Перелік техніки та обладнання для АПК, затверджений комісією Мінекономрозвитку.

Оновлений перелік вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету (станом на 04.04.2019) включає 163 українських завода-виробника – це майже 11400 найменувань техніки та обладнання.

Купівля та отримання компенсації вартості техніки здійснюється через уповноважені банки, що підписали з Мінагрополітики Меморандум про загальні засади співробітництва.

 

 

 

Як отримати:

Крок 1. Ознайомитись із Переліком техніки та обладнання, що розміщені на сайтах Мінагрополітики України та Департаменту агропромислового розвитку Чернігівської облдержадміністрації.

Крок 2. Визначитись із необхідною технікою та обладнанням, яка входить до вказаного Переліку.

Крок 3. Відкрити рахунок в одному із уповноважених банків та здійснити в ньому оплату за техніку чи обладнання.

Крок 4. Подати до Банку заявку за формою, затвердженою наказом Мінагрополітики від 18.04.2017 № 228 "Про затвердження форм для отримання часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва", та  документи, а саме:

- копію платіжного доручення;

- акт приймання-передачі техніки та обладнання;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та/або машин (якщо техніка підлягає обов’язковій державній або відомчій реєстрації);

- довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з інформацією, що підприємство не перебуває на стадії ліквідації, щодо нього не порушено справу про банкрутство, не визнано банкрутом;

- згоду на розкриття Банком Мінагрополітики інформації щодо сільгосптоваровиробника, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані (за формою, встановленою Банком).

 

Як виплачується часткова компенсація вартості техніки та обладнання:

1. Банк надає Мінагрополітики інформацію щодо суми коштів, що підлягає частковій компенсації.

2. Мінагрополітики формує реєстр сільгосптоваровиробників, які придбали техніку та обладнання і претендують на отримання часткової компенсації.

3. На підставі реєстру та у межах відкритих асигнувань протягом місяця Мінагрополітики перераховує кошти Банку.

4. Банк протягом одного операційного дня перераховує кошти на поточні рахунки учасникам програми.