back

Що робити коли втрачений листок непрацездатності?

27 грудня 2016

Відповідно до ст. 31. Закону України 1105 « Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999-XIV, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом – копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, за погодженням Фонду.

Рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією із соціального страхування, що створюється на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб.

Якщо листок непрацездатності отримано застрахованою особою, але не оплачено в зв’язку з його втратою, відповідно до п. 1.14 Інструкції про порядок видачі документів , що засвідчують непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 року № 455 у разі втрати листка непрацездатності за рішенням ЛКК лікувально-профілактичного закладу, в якому його видано, видається новий листок непрацездатності з позначкою «дублікат» на підставі довідки з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалась. На підставі дубліката листка непрацездатності комісія із соціального страхування повинна призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Як оплачувати листок непрацездатності виданий громадянину України за межами держави?

Відповідно до п 1.12 Інструкції про порядок видачі документів , що засвідчують непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 року № 455 документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі:

- гострих захворювань і травм;

- загостренні хронічних захворювань;

- вагітності та пологів;

- оперативних втручань при невідкладних станах;

- лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон.

Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України.

Ніжинська міжрайонна виконавча дирекція обласного відділення Фонду