back

Другий день Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Інфраструктура»: якість та ринок пасажирських перевезень, поточні проекти в інфраструктурі, плани на 2021 рік

24 лютого 2021

 

 

  Вчора, 23 лютого, другий день роботи Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Інфраструктура» відкрив міністр інфраструктури Владислав Криклій. Він розповів про залізничні пасажирські перевезення, громадський транспорт та якісний сервіс. 

 За словами міністра, 2021-й стане роком масштабування проекту запровадження єдиного цифрового квитка, який можна буде використовувати на різних видах транспорту. 

  «Те, що сподобається точно громадянам – це інтермодальні перевезення пасажирські, це єдиний цифровий квиток. І в той час, коли окремі міста до сих пір змагаються, як краще зробити систему цифрового єдиного квитка в межах міста, ми вже говоримо про інтермодальні пасажирські перевезення, коли єдиний квиток можна буде використовувати на різних видах транспорту. Відповідний пілот було ще запущено наприкінці 2020 року», – сказав він. 

 Владислав Криклій також додав, що планується цифровізувати 100% послуг «Укрпошти». Це буде реалізовано за підтримки міжнародних партнерів та допомоги майже 2 тис. мобільних сільських відділень.

 Міністерство інфраструктури запровадить роботу майже 1 тис. неелектричного та електричного великогабаритного громадського транспорту у 29 містах України, а також побудує мережу електрозарядних швидкісних станцій на найбільш популярних маршрутах. Крім того, у 2021 році на українських дорогах з'явиться 100 комплексів автоматичного зважування у русі.

 Також міністр інфраструктури прокоментував роботу залізниці в Україні: «Цей рік – унікальний для залізниці. Передбачено 4 млрд грн фінансування з державного бюджету для того, щоб можна було електрифікувати ділянки, закупити до 100 пасажирських вагонів, а також зробити оновлення 100 залізничних станцій. Тому цей рік точно можна назвати роком залізниці». 

 Про плани модернізації залізничної інфраструктури найбільших регіонів та можливості для оновлення рухомого складу пасажирських перевезень розказав голова правління «Укрзалізниці» Володимир Жмак

«Ми хочемо інвестувати і впевнені, що інвестуємо до 4,5 млрд грн в інфраструктуру. В першу чергу, будемо інвестувати в ті ділянки, де є обмеження швидкості до 20 км/год. Будемо інвестувати в рухомий склад. Більше 10 млрд грн ми плануємо вкласти в модернізацію локомотивів, вагонів електричок», – розповів Володимир Жмак. 

Також він додав, що «Укрзалізниця» готова до конкуренції на ринку залізничного транспорту.

 У першій сесії Форуму також взяли участь перший заступник Міністра інфраструктури Дмитро Абрамович, голова наглядової Ради – президент ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько, заступник міністра фінансів Олександр Кава, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк та керівник пасажирської компанії «Укрзалізниці» Олександр Перцовський

Так, заступник міністра фінансів України Олександр Кава завив, що в бюджеті на 2021 рік передбачені кошти на придбання пасажирських вагонів. 

 «Якщо не почати активно оновлювати цей парк, то ми можемо через деякий час забути про пасажирські перевезення. Тому позиція уряду була така, щоб передбачити кошти на придбання нових пасажирських вагонів і далі працювати по створенню державної програми, яка була б спрямована на оновлення парку в середньостроковій перспективі», – заявив Олександр Кава.

 Директор філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський в свою чергу додав, що «Укрзалізниця» продемонструвала свою конкурентоздатність під час екстремальної погоди. 

Перший заступник міністра інфраструктури України Дмитро Абрамович відзначив, що нова редакція закону про залізничні перевезення, яку наразі розглядає парламент, передбачає створення ринку пасажирських та вантажних перевезень. 

 «За цим законом стоїть конкуренція. Чому? Тому що цим законом ми вперше, мабуть, в історії країни, що стосується залізничного транспорту зробимо, що залізниця - не дорівнює «Укрзалізниці». Ми кажемо про те, що у нас через декілька років з’явиться нова реальність, і ми утворимо ринки перевезень – ринок пасажирських перевезень та ринок вантажних перевезень. Поряд з цим на цих ринках з’являтиметься конкуренція і потенційно інші суб’єкти, які не є «Укрзалізницею», – зазначив він. 

 Дмитро Абрамович також виступив за створення в державі незалежного  регулятора тарифоутворення на залізниці. 

 «У нас кожного року постійно є суперечка щодо тарифів на залізничному транспорті – як в карго-секторі, так і в пасажирському секторі. Ми кажемо про те – і знову ж таки у Верховній Раді ведеться дискусія, зареєстрований відповідний проект закону – нам необхідний незалежний регулятор НКРТ», – підсумував заступник міністра.