back

Як клієнтам «Чернігівгазу» погасити борги, що виникли до 1 липня 2015 року

16 листопада 2016

Сума боргів побутових споживачів перед ПАТ «Чернігівгаз», яка виникла до 1 липня 2015 року в зв’язку з припиненням компанією поставок газу через запровадження положень закону «Про ринок природного газу» , складає 11 млн грн. Для зручності клієнтів «Чернігівгаз» підготував і надіслав кожному повідомлення із простим алгоритмом дій, сумою боргу та реквізитами компанії.

Понад 25 тисяч споживачів газу Чернігівської області отримали поштове повідомлення щодо заборгованості перед «Чернігівгазом» майже півторарічної давнини. Лист інформує про необхідність терміново вжити заходів щодо погашення заборгованості протягом 10 днів і попереджає про наслідки не врегулювання даного питання. Отже, що це за борг і як діяти споживачам у даному випадку.

Відтоді, як на виконання Закону України «Про ринок природного газу» «Чернігівгазу» було анульовано ліцензію на постачання (з 1 липня 2015 р. постачати газ побутовим споживачам держава зобов`язала ТОВ «Чернігівгаз Збут»), всі платежі за послуги з газопостачання почали надходити на рахунок новоствореної компанії.

Відповідно банківські установи і поштові відділення приймали кошти від населення як і раніше - поточним платежем, не розрізнюючи період за який проводиться оплата за газ - до або після 1 липня 2015 року. Внаслідок цього «Чернігівгаз» недоотримав платежів за надані послуги на суму понад 11 млн грн. Станом на листопад 2016 р. боргові зобов`язання перед ПАТ «Чернігівгаз» в розмірі до 100 грн. мають 11,3 тис. споживачів, від 100 до 500 грн. – 9 тис., більше 500 грн. – 5 тис. домогосподарств.

Варто зазначити, що близько половини споживачів вже сплатили ці кошти, але на рахунок постачальника ТОВ «Чернігівгаз Збут». Тобто, суто технічно, по загальній сумі оплачених рахунків, вони не є боржниками або мають переплату.

Аби ця частка коштів перерозподілилася між постачальником і газорозподільним підприємством, газовим компаніям необхідно отримати письмову згоду господаря. Для цього споживачу потрібно звернутися до Центру обслуговування клієнтів газових компаній або до абонслужби в своєму населеному пункті, написати відповідну заяву та провести звірку фактичних показань газового лічильника. Після цього частина коштів, що була сплачена на рахунок «Чернігівгаз Збуту», а газорозподільною компанією обліковувалась як борг, законним шляхом повернеться «Чернігівгазу». Варто зазначити, що перекрити борг «Чернігівгазу» переплатою по субсидійним коштам неможливо, адже субсидія прив`язується до конкретного періоду і конкретної компанії отримувача.

Якщо споживачі-дебітори не мають можливості звернутися із заявою до газової компанії, вони можуть оплатити суму вказану в повідомленні на реквізити ПАТ «Чернігівгаз» (реквізити вказані нижче, в наступному абзаці). Кошти, які споживач раніше сплатив «Чернігівгаз Збуту» залишаться на особовому рахунку і підуть в майбутні платежі.

Для боржників-кредиторів єдиним виходом буде сплатити суму вказану в повідомленні на рахунок ПАТ «Чернігівгаз» за наступними реквізитами: р/р 2600904578, банк АБ «Кліринговий дім» МФО банку 300647, отримувач ПАТ «Чернігівгаз», код 03358104. В призначенні платежу обов’язково зазначити: Погашення заборгованості за природний газ, спожитий до 01.07.2015 року.

Також в листі наголошується, що у разі непогашення заборгованості за послуги з газопостачання, відповідно до «Правил постачання природного газу», які затверджені Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496, «Чернігівгаз» буде змушений припинити газопостачання та вжити заходів щодо подальшого стягнення заборгованості в судовому порядку. При цьому, крім суми основного боргу споживачу потрібно буде сплатити судовий збір в розмірі 1,5% від суми заборгованості, але не менше розміру 1 мінімальної заробітної плати, що нині становить 1450 грн., та пеню в розмірі подвійної ставки НБУ.

Відновити газопостачання буде можливо виключно після погашення заборгованості за послуги з газопостачання та оплати вартості робіт з припинення та відновлення газопостачання.

Дізнатися стан особового рахунку можна цілодобово за номером телефону контакт-центру (0462) 61-62-04, обравши в голосовому меню цифру «3».